در این بخش هر شخصی می‌‎تواند داستانی فانتری و رویایی را ترسیم نماید. این داستان‌ها می‌توانند روایتگر آینده‌ای مطلوب، نامطلوب یا ادامه روند برای ایران باشد. منظور از فانتزی بودن این است که نویسنده آرزوها، ترس‌ها و دغدغه‌های خود را در قالبی تخیلی تبیین می‌نماید و مخاطب بصورت منطقی رخ‌دادن آن‌را باور نمی‌کند. داستان‌های این بخش نیز می‌توانند با موضوعات گوناگون فناوری، زیست‌محیطی، اقتصادی، سیاسی و … تدوین گردند.

برای نوشتن داستان‌ها از روش‌های متنوعی می‌توانید استفاده کنید که در زیر چند نمونه از آن‌ها تشریح می‌گردد:

الف) روش بازگشت از آینده

در این روش سفری به آینده می‌کنیم و خود را در حال زندگی در آینده تصور می‌کنیم. در این روش با تصور اینکه از خواب بیدار شده‌ایم و در مثلا در آخر سال 1401 هستیم به روایت داستان خود می‌پردازیم.

 

ب) روش نامه‌ای به گذشتگان

در این روش تصور می‌کنیم که چند سال از عمرمان گذشته و در حال نگارش نامه‌ای به یکی از آشنایان و دوستان خود هستیم و میخواهیم آنچه برایمان در این سال‌ها (چند سال آینده) اتفاق افتاده است تعریف نماییم.

 

ج) روش نبوغ‌انگیز

در این روش براساس نبوغ شخصی خود به کشف رخدادهایی می‌پردازیم که دیگران کمتر به آن توجه می‌نمایند. این رخدادها می‌تواند بر اثر کشف یک فناوری جدید، یک حادثه طبیعی، جنگ و … باشد.

 

د) روش ادامه روندها

در این روش در مورد موضوع انتخابی صرفا بدنبال ادامه همه چیزها هستیم و آینده‌ای را توصیف می‌کنیم که خالی از هرگونه تغییر شگفت‌انگیز و تازه می‌باشد.

 

و) روش شگفتی‌سازها

در این روش بدنبال توصیف آینده‌ای هستیم که در موضوع انتخابی یک اتفاق عجیب و کم‌سابقه رخ داده است. وقوع این آینده بسیار از افراد را با تعجب و شگفتی مواجه ساخته است.

 

موضوعات پیشنهادی:

  1. وضعیت کرونا در ایران چگونه خواهد بود
  2. وضعیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان چگونه خواهد بود
  3. شرح حالی از مهمترین کسب‌وکارهایی که در سال آینده رشد و یا دچار ورشکستگی می‌شوند
  4. روابط ایران با آمریکا و کشورهای منطقه چطور می‌شود
  5. انتخابات ریاست جمهوری ایران چه تاثیراتی بر روندهای اقتصادی و سیاسی سال آینده خواهد داشت
  6. شهر خود را چگونه توصیف می‌کنید، آیا تحولی را در شهر خود می‌بینید یا صرفا همه چیز همانند گذشته است…
  7. و …
شرکت در مسابقه